Τα κενά της αγοράς είναι ευκαιρίες μεταμφιεσμένες σε κενά. Ένα κενό στην αγορά είναι ένας τόπος ή μια περιοχή που οι σημερινές επιχειρήσεις δεν εξυπηρετούν. Για παράδειγμα, το Netflix έχει καλύψει αρκετά κενά της αγοράς με την πάροδο των ετών. Πρώτα, με την αρχική ταχυδρομική ενοικίαση ταινιών και στη συνέχεια με την πλατφόρμα streaming.
Η Whole Foods καλύπτει το κενό της αγοράς που προέκυψε όταν οι συνειδητοποιημένοι ως προς την υγεία καταναλωτές ήθελαν ένα κεντρικό, βολικό μέρος για να ψωνίζουν βιολογικά, υγιεινά και φυσικά προϊόντα διατροφής. Κάθε επιτυχημένη επιχείρηση που μπορείτε να φανταστείτε έχει εξυπηρετήσει κάποιο κενό στην αγορά.
Εύρεση ευκαιριών για την ανάπτυξη της αγοράς
Είτε ξεκινάτε μια μικρή επιχείρηση είτε αναζητάτε ευκαιρίες ανάπτυξης στην τρέχουσα επιχείρησή σας, τα κενά της αγοράς μπορούν να αποτελέσουν καταπληκτικές πηγές έμπνευσης για την επόμενη μεγάλη σας ιδέα.
Αξιολογήστε τα δυνατά σας σημεία: Δεν είναι μόνο η σωστή ιδέα που ψάχνετε -- πρέπει να βρείτε τη σωστή ιδέα για το σωστό άτομο. Δεν ωφελεί να βρείτε ένα κενό στην αγορά που δεν μπορείτε να εκμεταλλευτείτε. Επομένως, προτού αρχίσετε να αναζητάτε κενά στην αγορά, το μόνο λογικό είναι να γνωρίζετε ακριβώς πού βρίσκονται τα δυνατά σας σημεία.
Ξεκινήστε κάνοντας έναν κατάλογο με τα αντιληπτά δυνατά σας σημεία. Χρησιμοποιήστε τις εμπειρίες του παρελθόντος για να σας καθοδηγήσουν. Σκεφτείτε τι σας ευχαριστεί περισσότερο να κάνετε. Σκεφτείτε τι είναι αυτό που έχετε τη μεγαλύτερη επιτυχία. Ανατρέξτε σε παλιές κριτικές ή αξιολογήσεις απόδοσης για να ξεχωρίσετε οτιδήποτε μπορεί να σας δώσει κάποια εικόνα.
Απευθυνθείτε σε συναδέλφους για ειλικρινή ανατροφοδότηση που μπορεί να σας βοηθήσει να καταλάβετε ποια συγκεκριμένα δυνατά σημεία θα μπορούσατε να προσφέρετε στο τραπέζι. Εξετάστε το ενδεχόμενο να κάνετε ένα τεστ επαγγελματικών ικανοτήτων, το οποίο θα μπορούσε να εντοπίσει τους τομείς των δυνατών σημείων που μπορείτε να εξερευνήσετε σε ένα περιβάλλον μικρών επιχειρήσεων.
Εξετάστε εξειδικευμένες αγορές: Οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων συχνά σκέφτονται πολύ ευρέως όταν πρόκειται για την αγορά. Ωστόσο, είναι πάντα καλύτερο να σκέφτεστε σε μικρότερο πλαίσιο όταν πρόκειται για κενά στην αγορά. Όσο πιο συγκεκριμένη είναι η αγορά σας, τόσο πιο πιθανό είναι να μπορέσετε να τη στοχεύσετε αποτελεσματικά.
Πόσο εξειδικευμένη είναι η πολύ εξειδικευμένη; Λοιπόν, θέλετε να βεβαιωθείτε ότι η αγορά είναι αρκετά μεγάλη για να διατηρήσει την ανάπτυξη. Θα πρέπει να έχει πολλά υπάρχοντα προϊόντα, διότι αυτό σας δείχνει ότι υπάρχει ζήτηση στην αγορά. Θα πρέπει επίσης να υπάρχει μια εύκολα αναγνωρίσιμη πελατειακή βάση. Χωρίς αυτά τα πράγματα, η εξειδικευμένη αγορά σας δεν είναι αρκετά μεγάλη για να υποστηρίξει μια μικρή επιχείρηση.
Οι εξειδικευμένες αγορές είναι επίσης εξαιρετικά μέρη για να αντιγράψετε ένα κενό στην αγορά. Αν δείτε ότι κάποιος έχει καλύψει με επιτυχία ένα κενό στην αγορά σε έναν κλάδο, θα μπορούσατε να αναδημιουργήσετε αυτή την επιτυχία σε έναν παρόμοιο κλάδο. Για παράδειγμα, αν κάτι έχει λειτουργήσει στα γυναικεία ρούχα, σκεφτείτε να το εφαρμόσετε αυτό στα ρούχα για παιδιά ή για εφήβους. Εάν κάτι έχει επιτύχει σε ένα υποσύνολο ιατρικών ειδών, δοκιμάστε το σε ένα άλλο.
Ακολουθήστε την εκκρεμή νομοθεσία: Μερικές φορές, ένας κλάδος μπορεί να περάσει από μεγάλες αλλαγές λόγω νομικών λόγων. Η τοπική, πολιτειακή ή ομοσπονδιακή νομοθεσία μπορεί να δημιουργήσει κενά στην αγορά, επειδή μπορεί να αναγκάσει έναν ολόκληρο κλάδο να κάνει αλλαγές που δεν θα έκανε διαφορετικά.
Εάν μπορείτε να προβλέψετε με επιτυχία αυτές τις αλλαγές, μπορείτε να εντοπίσετε τα κενά της αγοράς νωρίς και να το κάνετε εγκαίρως για να τα εκμεταλλευτείτε.
Παρακολουθήστε την προτεινόμενη νομοθεσία μένοντας ενήμεροι για τους νόμους του κλάδου.
Μπορείτε επίσης να εγγραφείτε για ενημερώσεις από εμπορικές οργανώσεις, οι οποίες συχνά παρακολουθούν την επικείμενη νομοθεσία και αποστέλλουν αναλύσεις στους συνδρομητές.
Τουλάχιστον, μπορείτε να δημιουργήσετε ειδοποιήσεις Google για ορισμένες λέξεις-κλειδιά. Θα λαμβάνετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κάθε φορά που εμφανίζονται στις ειδήσεις.
Εντοπίστε τα άλυτα προβλήματα: Όταν αναλύετε ένα κενό της αγοράς στην ουσία του, πρόκειται για μια απάντηση σε ένα πρόβλημα που δεν επιλύεται επί του παρόντος. Η επίλυση ενός υπάρχοντος προβλήματος θα σας κάνει αγαπητούς στους καταναλωτές και θα προκαλέσει την πρακτική αυτοπώληση των προϊόντων σας.
Οι πελάτες μπορούν να εντοπίσουν τα κενά της αγοράς
Ένας απλός τρόπος για να βρείτε αυτά τα κρυμμένα κενά είναι να ρωτήσετε τους δυνητικούς πελάτες σας τι τους λείπει από την τρέχουσα αγορά. Μπορείτε να το κάνετε αυτό ερευνώντας τις τάσεις του κλάδου. Οι έρευνες πελατών μπορεί να σας δώσουν ένα στοιχείο προς τη σωστή κατεύθυνση. Θα μπορούσατε επίσης να κάνετε κάποια έρευνα σχετικά με τις τρέχουσες γκρίνιες των πελατών, απλώς μελετώντας τις χειρότερες κριτικές των ανταγωνιστών. Αυτό μπορεί να σας δώσει κάποια εικόνα για το τι δεν κάνουν σωστά οι ανταγωνιστές σας και να σας δώσει την ευκαιρία να το κάνετε καλύτερα.
Η εστίαση σε ένα κενό της αγοράς σας βοηθά επίσης να βεβαιωθείτε ότι αποφεύγετε να βουτήξετε σε μια αγορά που είναι ήδη υπερκορεσμένη. Εξάλλου, μια κορεσμένη αγορά είναι συχνά αδιέξοδο για τις νέες επιχειρήσεις. Έτσι, με αυτές τις συμβουλές, βεβαιωθείτε ότι προσδιορίζετε και περιγράφετε την αγορά-στόχο σας και τους λόγους για την επιλογή της στο επιχειρηματικό σας σχέδιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου