Πολλοί άνθρωποι φοβούνται το δικτυακό μάρκετινγκ, γνωστό και ως πολυεπίπεδο μάρκετινγκ (MLM), εξαιτίας όλων των μύθων και των παρεξηγήσεων σχετικά με αυτό το είδος επιχείρησης. Μέρος της αρνητικότητας προέρχεται από τα αναφερόμενα χαμηλά ποσοστά επιτυχίας του MLM. Ωστόσο, μια επιχείρηση πολυεπίπεδου μάρκετινγκ δεν είναι καταδικασμένη να αποτύχει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση. Ανεξάρτητα από την επιχείρηση στο σπίτι, που ξεκινάτε, η επιτυχία έρχεται από την εργασία που κάνετε για να την οικοδομήσετε.
Για κάποιο λόγο, πολλοί άνθρωποι δεν βλέπουν την επιχείρησή τους MLM ως επιχείρηση, όπως θα έκαναν αν άνοιγαν ένα franchise ή αν ξεκινούσαν μια επιχείρηση από το μηδέν. Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να εξασφαλίσετε την επιτυχία σας είναι να αντιμετωπίζετε την επιχείρησή σας MLM ως την επιχείρηση που είναι.
Ακολουθούν μερικές άλλες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε το πολυεπίπεδο μάρκετινγκ (MLM) και τις προσπάθειες στρατολόγησης στον κόσμο των άμεσων πωλήσεων:
Ενημερωθείτε για τις πραγματικότητες των MLM
Για να παραμείνετε ασφαλείς από τα συστήματα πυραμίδων και τις απάτες MLM, οπλιστείτε με γνώσεις. Μάθετε για τον κλάδο των άμεσων πωλήσεων στο σύνολό του, ερευνήστε προσεκτικά τις εταιρείες MLM και καθορίστε αν ταιριάζετε με τον χορηγό σας. Η αλήθεια είναι ότι, ενώ μπορείτε να πλουτίσετε στο MLM, οι στατιστικές δείχνουν ότι λιγότεροι από ένας στους 100 αντιπροσώπους του MLM επιτυγχάνουν πραγματικά την επιτυχία του MLM ή βγάζουν χρήματα. Ωστόσο, αυτό δεν είναι απαραίτητα λάθος της επιχείρησης MLM. Οι περισσότεροι αθλητές δεν φτάνουν ποτέ στους Ολυμπιακούς Αγώνες, αλλά γι' αυτό δεν φταίει ο αθλητισμός ή οι Ολυμπιακοί Αγώνες.
Κάθε μεγάλο κατόρθωμα απαιτεί γνώση και δράση.
Βρείτε μια εταιρεία με ένα προϊόν που σας αρέσει
Πάρα πολλοί άνθρωποι παρασύρονται από τη διαφημιστική εκστρατεία των πιθανών μεγάλων εσόδων από το MLM, που δεν δίνουν αρκετή προσοχή στο τι σας ζητάει η εταιρεία να πουλήσετε. Δεν μπορείτε να πουλήσετε κάτι ή να μοιραστείτε την επιχείρησή σας αν δεν είστε πραγματικά υπερήφανοι για αυτό που εκπροσωπείτε. Κάντε την έρευνά σας για το MLM και συνεργαστείτε με μια εταιρεία που έχει ένα προϊόν για το οποίο μπορείτε να ενθουσιαστείτε. Μην ξεχάσετε να εξετάσετε το σχέδιο αποζημίωσης της εταιρείας πριν ενταχθείτε και να βεβαιωθείτε ότι είναι ευνοϊκό για εσάς.
Να είστε γνήσιοι και ηθικοί
Ένας λόγος για τον οποίο οι άμεσες πωλήσεις έχουν κακή φήμη είναι ότι πολλοί εκπρόσωποι χρησιμοποιούν διαφημίσεις και μερικές φορές εξαπάτηση για να προσελκύσουν νέους νεοσύλλεκτους. Αυτό οδηγεί πολλούς να πιστεύουν ότι οι ίδιες οι εταιρείες MLM ενθαρρύνουν αυτή τη συμπεριφορά, ενώ στην πραγματικότητα δεν το κάνουν.
Οι νόμιμες εταιρείες MLM θέλουν να είστε ειλικρινείς στις συναλλαγές σας με τους πελάτες και τους δυνητικούς νεοσύλλεκτους. Εάν αγαπάτε το προϊόν σας, ο ενθουσιασμός σας είναι αρκετός για να το προωθήσετε. Απλά βεβαιωθείτε ότι δεν είστε υπερβολικοί ή ότι δεν κάνετε υπερβολικούς ή ψευδείς ισχυρισμούς.
Η καλή επιχειρηματική συμπεριφορά θα διασφαλίσει ότι οι πελάτες και οι νεοσύλλεκτοι δεν θα αισθάνονται εξαπατημένοι και, ως εκ τούτου, θα παραμείνουν μαζί σας.
Μην εξοργίζετε τους φίλους και την οικογένειά σας
Τίποτα δεν θα ενοχλήσει την οικογένειά σας και θα κοστίσει σε εσάς και τους φίλους σας, περισσότερο από το να τους ενοχλείτε συνεχώς για την επιχείρησή σας. Δεν είναι κακό να τους ενημερώσετε για το τι κάνετε και να δείτε αν ενδιαφέρονται, αλλά αν η απάντηση είναι "όχι", αφήστε το.
Πολλές εταιρείες προτείνουν να φτιάξετε μια λίστα με 100 άτομα που γνωρίζετε, και ενώ αυτό δεν είναι λάθος, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι οι περισσότεροι επιτυχημένοι MLMers έχουν πολύ λίγα άτομα από την αρχική τους λίστα των 100 ατόμων στην επιχείρησή τους.4 Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι φίλοι και η οικογένεια που είναι στην επιχείρηση συχνά έρχονται ΜΕΤΑ που είδαν την επιτυχία του MLMer. Η επιτυχία στο MLM προέρχεται από το να το αντιμετωπίζετε όπως κάθε άλλη επιχείρηση στην οποία εστιάζετε στους ανθρώπους που θέλουν αυτό που έχετε να προσφέρετε. Αυτό σημαίνει να αποφασίσετε ποια είναι η αγορά-στόχος για τα προϊόντα/τις υπηρεσίες σας, καθώς και για την επιχειρηματική ευκαιρία.
Προσδιορίστε την αγορά-στόχο σας
Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι νέοι επιχειρηματίες του MLM είναι ότι βλέπουν τους πάντες (συμπεριλαμβανομένων των φίλων και της οικογένειας #4 ) ως πιθανούς πελάτες ή προσλήψεις.4 Αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο η βιομηχανία MLM κάνει λάθος. Όπως και σε κάθε άλλη επιχείρηση, θα έχετε μεγαλύτερη επιτυχία και αποτελεσματικότητα αν εντοπίσετε την αγορά-στόχο σας και εστιάσετε τις προσπάθειες μάρκετινγκ σε αυτήν.
Κάποιος που δεν ενδιαφέρεται για τις βιταμίνες ή την υγεία και την ευεξία δεν είναι καλό άτομο για να τον ενοχλήσετε για την επιχείρησή σας.
Προσπαθήστε να μοιράζεστε το προϊόν/επιχειρηματικό σας σχέδιο καθημερινά
Πολλοί χορηγοί MLM θα σας βάλουν να επικεντρωθείτε στην πρόσληψη νέων επιχειρηματιών- ωστόσο, το εισόδημά σας, στο νόμιμο MLM, προέρχεται από τις πωλήσεις προϊόντων ή υπηρεσιών (είτε μέσω εσάς είτε μέσω των προσληφθέντων σας).5 Επιπλέον, οι πελάτες που αγαπούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μπορούν ευκολότερα να μετατραπούν σε νέους επιχειρηματίες.
Ακριβώς όπως και σε κάθε άλλη επιχείρηση (με βάση το σπίτι ή αλλου), το να διαδώσετε ότι το προϊόν ή η υπηρεσία σας μπορεί να ωφελήσει την αγορά-στόχο σας είναι το κλειδί για τη δημιουργία νέων πελατών και νεοσύλλεκτων. Ορισμένες ιδέες περιλαμβάνουν την κοινοποίηση ενός δείγματος προϊόντος, την πρόσκληση ενός γείτονα να φιλοξενήσει ένα πάρτι προϊόντων ή την έναρξη ενός ιστότοπου ή ενός λογαριασμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Χορηγός, όχι προσλήψεις
Ένα από τα οφέλη του MLM είναι η δυνατότητα να φέρνετε νέους επιχειρηματίες και να κερδίζετε από τις πωλήσεις που κάνουν στην επιχείρησή τους. Ενώ κάποιοι το βλέπουν αυτό ως "χρησιμοποίηση" άλλων, η πραγματικότητα είναι ότι ανταμείβεστε επειδή βοηθάτε άλλους να πετύχουν. Αλλά για να πετύχουν αυτοί, πρέπει να δείτε το ρόλο σας όχι στο να μαζεύετε όσο το δυνατόν περισσότερους νεοσύλλεκτους, αλλά στο να είστε ηγέτης και εκπαιδευτής. Το επίκεντρο τότε είναι η επιτυχία αυτών που βοηθάτε στην επιχείρηση, όχι εσείς.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αφιερώνετε χρόνο για να τους εκπαιδεύετε, να απαντάτε σε ερωτήσεις, να γιορτάζετε τις επιτυχίες τους και να είστε στήριγμα όταν τα πράγματα είναι δύσκολα.
Ορίστε έναν στόχο για πάρτι ή παρουσιάσεις
Το MLM είναι μια επιχείρηση από άνθρωπο σε άνθρωπο. Παρόλο που σε πολλούς ανθρώπους δεν αρέσει αυτή η πτυχή, ειδικά στην ψηφιακή εποχή, η πραγματικότητα είναι ότι η προσωπική επαφή είναι αυτή που πουλάει τα προϊόντα και την επιχείρηση και διατηρεί τους πελάτες και τους επιχειρηματίες που δημιουργούν επιχειρήσεις.
Με βάση το σχέδιο αποζημίωσης και τους στόχους σας, καθορίστε πόσα άτομα πρέπει να παρουσιάσετε τα προϊόντα ή την επιχείρησή σας για να επιτύχετε τους στόχους σας στον χρόνο που θέλετε. Με αυτόν τον τρόπο θα διασφαλίσετε ότι θα αναπτύξετε την επιχείρησή σας και όχι απλώς θα τη διατηρήσετε.
Ακούστε και πουλήστε τη λύση
Πολλές εταιρείες παρέχουν σενάρια για να σας βοηθήσουν να πουλήσετε το προϊόν ή την υπηρεσία.7 Παρόλο που αυτά μπορεί να είναι χρήσιμα για να σας διδάξουν για το προϊόν σας και να αντιμετωπίσετε τις αντιρρήσεις, οι πωλήσεις έχουν να κάνουν με το να είσαι η λύση σε αυτό που χρειάζεται ο πελάτης. Προσδιορίζοντας πρώτα την επαφή σας και, στη συνέχεια, ακούγοντας τις ανάγκες της, μπορείτε να προσαρμόσετε την προσφορά σας έτσι ώστε να είστε η λύση στο πρόβλημά της.
Μάθετε πώς να εμπορεύεστε
Οι επιχειρηματίες του MLM τηρούν συχνά τον κανόνα των τριών μέτρων (όλοι όσοι βρίσκονται σε απόσταση τριών μέτρων από εσάς είναι υποψήφιοι πελάτες) και άλλες παραδοσιακές τακτικές μάρκετινγκ.8 Όμως οι άμεσες πωλήσεις είναι όπως κάθε άλλη επιχείρηση. Μπορεί και πρέπει να προωθηθεί με διάφορους τρόπους που λαμβάνουν υπόψη την αγορά-στόχο σας, τι χρειάζεται, πώς μπορείτε να τη βοηθήσετε και πού μπορεί να βρεθεί. Για το σκοπό αυτό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια ποικιλία εργαλείων μάρκετινγκ, όπως έναν ιστότοπο (ελέγξτε τις πολιτικές της εταιρείας σας σχετικά με τους ιστότοπους), το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αυξήσετε τις πωλήσεις προϊόντων και το ενδιαφέρον για την επιχείρησή σας,
Ξεχωρίστε από τους άλλους διανομείς
Μία από τις προκλήσεις του MLM είναι να πείσετε τις προοπτικές να αγοράσουν ή να ενταχθούν μαζί σας σε αντίθεση με τους άλλους αντιπροσώπους που ζουν στη γειτονιά ή που γνωρίζουν στο διαδίκτυο. Πουλάτε τα ίδια πράγματα με χιλιάδες άλλους, πράγμα που σημαίνει ότι οι καταναλωτές έχουν μια επιλογή. Πρέπει να κάνετε κάτι που σας κάνει μοναδικούς σε σύγκριση με όλους τους άλλους. Δώστε στους ανθρώπους έναν λόγο για να σας επιλέξουν έναντι των άλλων αντιπροσώπων. Ορισμένες επιλογές περιλαμβάνουν πιο εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, την έναρξη του δικού σας προγράμματος ανταμοιβών ή κάτι που προσφέρει μεγαλύτερη αξία.
Αναπτύξτε ένα σύστημα παρακολούθησης
Αν και δεν θέλετε να ενοχλείτε και να ενοχλείτε τους ανθρώπους, σε πολλές περιπτώσεις, με καλή παρακολούθηση, μπορείτε να κάνετε την πώληση ή την πρόσληψη σε μελλοντικό χρόνο. Οι πωλήσεις είναι συχνά θέμα χρόνου και το "όχι" στις πωλήσεις δεν σημαίνει πάντα "ποτέ".
Αν κάποιος σας πει όχι, αλλά υπήρχε κάτι στο διάλογο που υποδηλώνει ότι μπορεί να ενδιαφερθεί στο μέλλον, ρωτήστε τον αν μπορείτε να τον βάλετε στη λίστα αλληλογραφίας ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας ή αν μπορείτε να τον καλέσετε σε έξι μήνες για να συνεχίσετε. Πολλοί θα σας δώσουν το email ή τον αριθμό τηλεφώνου τους απλώς και μόνο επειδή θέλουν να είναι ευγενικοί. Ακόμα κι έτσι, χρησιμοποιήστε το ημερολόγιό σας ή το σύστημα επαφών σας για να σας υπενθυμίζει πότε πρέπει να τηλεφωνήσετε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου