Η ψυχολογία πίσω από το γιατί οι άνθρωποι αγοράζουν αγαθά πολυτελείας

 

Η ψυχολογία πίσω από το γιατί οι άνθρωποι αγοράζουν αγαθά πολυτελείας

 Για πολλούς ανθρώπους, η αγορά μιας πολυτελούς τσάντας δεν είναι μια ασυνήθιστη αγορά: ίσως εξίσου συνηθισμένη με την αγορά μιας μπλούζας στην Target Corporation (TGT). Ενώ η γοητεία των πολυτελών αγαθών είναι αναμφισβήτητη -το δέρμα είναι μαλακό, το λογότυπο είναι φανταχτερό- η τιμή μπορεί να είναι απωθητική. Αν δεν έχετε μια καλή δουλειά με υψηλό μισθό ή αν δεν έχετε αναπτύξει φανταστικές προσωπικές συνήθειες αποταμίευσης, η αγορά πολυτελών καταναλωτικών αγαθών μπορεί να είναι απαγορευτική από πλευράς κόστους (ή να δημιουργήσει ένα υπόλοιπο πιστωτικής κάρτας που δεν είναι εύκολο να εξοφληθεί).


Βασικά συμπεράσματα

    Αν δεν έχετε μια καλή δουλειά με υψηλό μισθό ή αν δεν έχετε αναπτύξει φανταστικές προσωπικές συνήθειες αποταμίευσης, η αγορά πολυτελών καταναλωτικών αγαθών μπορεί να δημιουργήσει αδικαιολόγητη οικονομική επιβάρυνση.


    Πολλοί καταναλωτές που αγοράζουν πολυτελή αγαθά δεν είναι σε οικονομική θέση για να μπορούν να αντέξουν οικονομικά πολυτελή αγαθά- ένας τρόπος για να εξηγηθεί αυτό είναι ότι πολλοί καταναλωτές δεν ενεργούν ορθολογικά ή με τρόπο που να είναι προς το καλύτερο οικονομικό συμφέρον τους.


    Επειδή ορισμένοι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τα μη πολυτελή αγαθά ως κατώτερα απλώς και μόνο επειδή δεν είναι πολυτελή, καταλήγουν επίσης στο συμπέρασμα ότι τα αγαθά υψηλότερης τιμής είναι καλύτερης ποιότητας (σε αντίθεση με οποιαδήποτε στοιχεία σχετικά με το πραγματικό επίπεδο ποιότητας ή ανθεκτικότητάς τους).


    Για ορισμένους καταναλωτές, ένα αγαθό πολυτελείας μπορεί να αυξήσει σε μεγάλο βαθμό την αυτοεκτίμηση ή να προσφέρει μια αίσθηση του ανήκειν.


    Η αίσθηση ολοκλήρωσης είναι ένας άλλος λόγος για τον οποίο ορισμένοι άνθρωποι αγοράζουν αγαθά πολυτελείας.

Ορισμένοι καταναλωτές δεν ενεργούν ορθολογικά

Οι καταναλωτές δεν συμπεριφέρονται πάντα ορθολογικά. Ένα απόλυτα ορθολογικό άτομο θα ενεργούσε πάντα σύμφωνα με τη λογική ή τη λογική του συμφεροντος του- με άλλα λόγια, ένα απόλυτα ορθολογικό άτομο θα ενεργούσε πάντα προς το συμφέρον του (συμπεριλαμβανομένου του καλύτερου οικονομικού του συμφέροντος).

Ωστόσο, πολυάριθμες σύγχρονες μελέτες συμπεριφορικής ψυχολογίας έχουν αποκαλύψει ότι οι άνθρωποι δεν ενεργούν πάντα ορθολογικά. Και πολλοί καταναλωτές που αγοράζουν είδη πολυτελείας δεν βρίσκονται σε οικονομική θέση ώστε να μπορούν να αγοράζουν είδη πολυτελείας. Η απόδειξη αυτού μπορεί να είναι τα υψηλά ποσοστά καταναλωτικού χρέους που έχουν πολλοί Αμερικανοί. Ανάλογα με το πώς το βλέπει κανείς, το φαινόμενο αυτό μπορεί να αποτελεί απόδειξη ότι πολλοί Αμερικανοί δεν ενεργούν πάντα με γνώμονα το οικονομικό τους συμφέρον.

Ενώ μια υψηλής ποιότητας, ανθεκτική τσάντα μπορεί να αγοραστεί με περίπου 100 δολάρια, ορισμένοι άνθρωποι επιλέγουν αντί αυτού να ξοδέψουν χιλιάδες δολάρια για μια τσάντα πολυτελούς μάρκας που εκτελεί την ίδια λειτουργία και είναι της ίδιας σχετικά ποιότητας.


Είναι τα υψηλότερης τιμής αγαθά πραγματικά υψηλότερης ποιότητας;

Μια πιθανή εξήγηση γι' αυτό είναι η ανθρώπινη τάση να υπερτονίζονται τα θετικά στοιχεία ενός προϊόντος και να αγνοούνται τα μειονεκτήματά του. Για παράδειγμα, στην περίπτωση της Apple Inc. (AAPL), οι καταναλωτές περιμένουν εν μία νυκτί τις νέες κυκλοφορίες των iPhone, των iPad και των υπολογιστών Mac. Αυτό παρά το γεγονός ότι τα προϊόντα της Apple δεν είναι τεχνολογικά μοναδικά ή ανώτερα.

Στην πραγματικότητα, η Samsung κατασκευάζει τηλέφωνα με καλύτερα χαρακτηριστικά (σε σύγκριση με τα περισσότερα μοντέλα του iPhone) και η Microsoft Corporation (MSFT) και η Xiaomi κατασκευάζουν τηλέφωνα που συνήθως έχουν φθηνότερη τιμή. Παρ' όλα αυτά, η Apple βιώνει έναν υψηλό βαθμό πιστότητας στη μάρκα και φαίνεται να σπάει ρεκόρ πωλήσεων χρόνο με το χρόνο.

Επειδή ορισμένοι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τα μη πολυτελή αγαθά ως κατώτερα απλώς και μόνο επειδή δεν είναι πολυτελή (και όχι βάσει των χαρακτηριστικών ή των ιδιοτήτων τους), καταλήγουν επίσης στο παράλογο συμπέρασμα ότι τα αγαθά υψηλότερης τιμής είναι καλύτερης ποιότητας. Σε αντίθεση με τα στοιχεία, μπορεί να πιστεύουν ότι παίρνεις αυτό που πληρώνεις, ανεξάρτητα από το αν τα αγαθά είναι πράγματι καλύτερα από τα πιο προσιτά αντίστοιχα. 

Η αυτοεκτίμηση μπορεί να επηρεάσει τις αγορές ενός ατόμου

Σε ορισμένες περιπτώσεις, η χαμηλή αυτοεκτίμηση μπορεί να είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει το αν ένας καταναλωτής αγοράζει ή όχι πολυτελή αγαθά, ειδικά αν δεν μπορεί εύκολα να αντέξει το κόστος των ειδών πολυτελείας. Για ορισμένους καταναλωτές, ένα αγαθό πολυτελείας μπορεί να συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση της αυτοεκτίμησης ή στην παροχή μιας αίσθησης του ανήκειν.

Με την άνοδο των διαδικτυακών αγορών, ένα κασκόλ αξίας 500 δολαρίων βρίσκεται μόλις ένα κλικ μακριά. Για ορισμένους ανθρώπους, τα αγαθά πολυτελείας είναι η απόλυτη θεραπεία λιανικής πώλησης. Ευτυχώς για τις μάρκες πολυτελείας, το Διαδίκτυο τις έχει καταστήσει εύκολα προσβάσιμες για παρορμητικές αγορές.

Η αίσθηση ολοκλήρωσης είναι ένας άλλος λόγος για τον οποίο κάποιοι άνθρωποι αγοράζουν αγαθά πολυτελείας. Θέλουν να ανταμείψουν τον εαυτό τους για τη σκληρή δουλειά τους, χαρίζοντας στον εαυτό τους κάτι που συνήθως δεν θα μπορούσαν να αγοράσουν.


Η αυθεντικότητα έχει σημασία


Υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι μπορεί να αποφασίσουν να προσπεράσουν ένα ψεύτικο Rolex προκειμένου να πληρώσουν την πλήρη τιμή για ένα αυθεντικό (ακόμη και αν μοιάζουν πανομοιότυπα). Παρά το γεγονός ότι φαίνεται το ίδιο, ο ιδιοκτήτης θα ξέρει ότι δεν έχει ένα πραγματικό αγαθό πολυτελείας.

Αυτό δεν μοιάζει με ορθολογική επιλογή: Αν αγοράζουμε αγαθά πολυτελείας για να επιδεικνύουμε στους άλλους και να νιώθουμε ότι ανήκουμε σε μια ανωτερη φυλη, γιατί να μην κάνει το ιδιο κόλπο ένα αντίγραφο;

Ερευνητές στο Γέιλ διαπίστωσαν ότι αυτή η αναζήτηση της αυθεντικότητας αναπτύσσεται από νωρίς στην παιδική ηλικία. Μια μελέτη που προσπάθησε να πείσει τα παιδιά ότι μια μηχανή κλωνοποίησης είχε κατασκευάσει το αγαπημένο τους παιχνίδι διαπίστωσε ότι τα περισσότερα παιδιά αρνήθηκαν να δεχτούν το αντίγραφο ως πανομοιότυπο. Αποδεικνύεται ότι ο συναισθηματισμός του αντικειμένου -η ανάμνηση ή το συναίσθημα που προέρχεται από την αγορά ενός γνήσιου αγαθού πολυτελείας- είναι μέρος του λόγου που αναζητούμε την αυθεντικότητα.

Με άλλα λόγια, για κάποιους ανθρώπους, το να χαρίσεις στον εαυτό σου ένα ζευγάρι ψεύτικες μπότες μάρκας Christian Louboutin θα ήταν το ίδιο πράγμα με το να μην έχεις χαρισεί καθόλου.


Το ρεζουμε της καταστασης

Οι άνθρωποι αγοράζουν αγαθά πολυτελείας για διάφορους λόγους- σχεδόν όλοι αυτοί οι λόγοι σχετίζονται με τα έντονα συναισθήματα που συνδέουμε με την αγορά ακριβών υλικών αγαθών. Ανεξάρτητα από το αν ένας καταναλωτής βρίσκεται σε οικονομική θέση που του επιτρέπει να είναι σε θέση να αγοράσει ένα οικονομικό αντικείμενο, μπορεί να αποφασίσει να το αγοράσει ούτως ή άλλως προκειμένου να επιτύχει ένα συγκεκριμένο συναίσθημα -για παράδειγμα, ένα αίσθημα ολοκλήρωσης από τη σκληρή δουλειά- ή να κερδίσει την αποδοχή των άλλων. 

Αυτο το αρθρο θα σου φανει χρησιμο σαν καταναλωτης , μπορει απο αυτο να κατανοησεις οτι πολλα απο ολα οσα νομιζεις οτι εχεις αναγκη να σου ειναι αχρηστα και ελεγχοντας τον παρορμητισμο σου να βρεθεις να εχεις περισσοτερη αποταμιευση αυτον τον χρονο! 

Απο την αλλη αν εισαι ενας εμπορος θα ηθελες να γνωριζεις τα παραπανω , περισσοτερο δε τον τροπο να αγορασεις μια τσαντα των ζιλιαδων ευρω σε τιμη χονδρικης - 90% ...σωστα; ..

Ε τωρα καταλαβαινεις γιατι εισαι εδω μεσα και ποσες ευκαιριες μπορεις να εκμεταλευτεις αν επικοινωνησεις μαζι μου να διαμοιρασεις την πληροφορια αναγκης σου !

Share:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Translate

ΜΙΛΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΟΥ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ

ΑΡΧΕΙΟ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ



  • Πρεπει να διαβάσεις οπωσδηποτε στο κεφαλι της Σελίδας μας το Πως Λειτουργεί! Ετσι θα κατανοησεις τι και πως για την δημιουργία της και το εργο της !


ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ



Η λυση του προβληματος σου η της επιτυχιας σου βρισκεται σε μια πληροφορια που δεν γνωριζεις , η αποσταση στο να πετυχεις αυτο που θες ειναι ιση με την αποσταση που βρισκεται ο ανθρωπος που θα σε οδηγησει στην σωστη πληροφορια !

ΠΕΣ ΜΟΥ ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ




Στα θέματα που ασχολείτε η σέλιδα μπορω να σε βοηθησω να κανεις περισσοτερα απο οτι νομιζεις , ειτε θες να πουλησεις ειτε να αγορασεις η να νοικιασεις!

Δεν θα σου κοστισει κατι να κανεις την προσπαθεια να επικοινωνησουμε , ουτε οταν συμφωνησουμε δεν θα σου κοστισει κατι μιας και ολη αυτη η υπηρεσια στηριζεται σε προσωπικες μου συνεργασιες παγκοσμια που απο εκει εγω μπορω να εχω το οποιο κερδος αναζητω !.