Τι είναι το Ex Works (EXW);
Το EXW είναι ένας όρος του διεθνούς εμπορίου που περιγράφει όταν ένας πωλητής διαθέτει ένα προϊόν σε μια καθορισμένη τοποθεσία και ο αγοραστής του προϊόντος πρέπει να καλύψει τα έξοδα μεταφοράς. Ο όρος Ex works (EXW) είναι ένας από τους 11 ισχύοντες Incoterms (Διεθνείς Εμπορικοί Όροι), ένα σύνολο τυποποιημένων διεθνών εμπορικών όρων που δημοσιεύονται από το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο.
Βασικά συμπεράσματα
Η συμφωνία ex works (EXW) είναι ένας διακανονισμός αποστολής κατά τον οποίο ο πωλητής διαθέτει ένα προϊόν σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία, αλλά ο αγοραστής πρέπει να καταβάλει τα έξοδα μεταφοράς.
Μόλις οι αγοραστές αποκτήσουν τα προϊόντα τους, είναι υπεύθυνοι για άλλους κινδύνους, όπως η φόρτωση των προϊόντων σε φορτηγά, η μεταφορά τους σε πλοίο ή αεροπλάνο και η τήρηση των τελωνειακών κανονισμών.
Το Ex works είναι ένας όρος Incoterms (Διεθνείς Εμπορικοί Όροι), ένας από τους 11 τυποποιημένους διεθνείς εμπορικούς όρους που δημοσιεύονται από το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο.
Κατανόηση του Ex Works (EXW)
Το Ex works, ως συμβατική επιλογή, είναι ιδιαίτερα καλό για τον πωλητή και όχι τόσο καλό για τον αγοραστή. Ο πωλητής υποχρεούται μόνο να συσκευάσει με ασφάλεια τα εμπορεύματα, να τα επισημάνει κατάλληλα και να τα παραδώσει σε μια τοποθεσία που έχει συμφωνηθεί εκ των προτέρων, όπως το πλησιέστερο λιμάνι του πωλητή. Ο πωλητής πρέπει επίσης να βοηθήσει τον αγοραστή να αποκτήσει άδειες εξαγωγής ή άλλα απαιτούμενα έγγραφα, αν και ο αγοραστής πρέπει να πληρώσει τα πραγματικά τέλη για τα έγγραφα.
Μόλις ο αγοραστής αποκτήσει τα εμπορεύματα, εναπόκειται στον αγοραστή να καλύψει τυχόν έξοδα και να λογοδοτήσει για τυχόν κινδύνους που αφορούν τα εμπορεύματα. Οι κίνδυνοι μπορεί να περιλαμβάνουν τη φόρτωση των προϊόντων σε φορτηγό, τη μεταφορά τους σε πλοίο ή αεροπλάνο, την αντιμετώπιση των τελωνειακών υπαλλήλων, την εκφόρτωσή τους στον προορισμό τους και την αποθήκευση ή τη μεταπώλησή τους. Ακόμα και αν ο πωλητής βοηθά τον αγοραστή φορτώνοντας, για παράδειγμα, το προϊόν σε ένα πλοίο, εξακολουθεί να εναπόκειται στον αγοραστή να πληρώσει αν κάτι πάει στραβά κατά τη φόρτωση.
Με το ex works, ο πωλητής μπορεί να φορτώσει τα αγαθά στην καθορισμένη από τον αγοραστή μέθοδο μεταφοράς, αλλά δεν είναι υποχρεωμένος να το κάνει- το μόνο που απαιτείται από τον πωλητή είναι να διαθέσει το προϊόν σε μια επιλεγμένη τοποθεσία, ενώ ο αγοραστής πληρώνει για τη μεταφορά.
Παράδειγμα Ex Works
Το κόστος ex works υπολογίζεται από τις επιχειρήσεις που θέλουν να μειώσουν το κόστος αφαιρώντας τη λεγόμενη προστιθέμενη αξία του πωλητή για τη μεταφορά. Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι η εταιρεία Α έχει τιμολογήσει ένα ζευγάρι εκτυπωτών από την εταιρεία Β στα 4.000 δολάρια, με κόστος αποστολής ex works 200 δολάρια. Για να εξοικονομήσει χρήματα, η εταιρεία Α βρίσκει έναν τρίτο μεταφορέα που θα της παραδώσει τους εκτυπωτές για 170 δολάρια. Έτσι, για να γλιτώσει τα 30 δολάρια για τα μεταφορικά, κάνει μια συμφωνία με την εταιρεία Β που είναι ex works.
Η συμφωνία ex works διαφέρει από τη συμφωνία ελεύθερης μεταφοράς επί του πλοίου (FOB), στην οποία ο πωλητής καλύπτει το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων του σε έναν τερματικό σταθμό μεταφοράς και πληρώνει όλα τα τελωνειακά έξοδα για την επιβίβαση των εμπορευμάτων στο πλοίο. Εν τω μεταξύ, ο αγοραστής εξακολουθεί να πληρώνει για να βρει, να συνάψει σύμβαση και να πληρώσει τη ναυτιλιακή εταιρεία, καθώς και τα τελωνειακά έξοδα που προκύπτουν όταν τα εμπορεύματα φτάνουν στη χώρα προορισμού τους. Ο αγοραστής πληρώνει επίσης τα έξοδα ασφάλισης.
Στην πράξη, το ex works είναι μερικές φορές μια κακή επιλογή λόγω των τελωνειακών κανόνων ορισμένων δικαιοδοσιών. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για παράδειγμα, ένα φυσικό πρόσωπο ή μια εταιρεία μη κάτοικος δεν μπορεί να ολοκληρώσει τα έγγραφα της διασάφησης εξαγωγής, οπότε ο αγοραστής μπορεί να μείνει μετέωρος. Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο όρος ελεύθερος μεταφορέας (FCA) είναι προτιμότερος. Ελεύθερος μεταφορέας σημαίνει ότι ο πωλητής είναι υπεύθυνος για την παράδοση των εμπορευμάτων σε συγκεκριμένο προορισμό.
Ειδικές εκτιμήσεις
Οι όροι ex works, free on board και free carrier αποτελούν μέρος των Incoterms του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου. Χρησιμοποιούνται στις διεθνείς εμπορικές συμβάσεις για να περιγράψουν θέματα όπως ο χρόνος και ο τόπος παράδοσης και πληρωμής, ο χρόνος κατά τον οποίο ο κίνδυνος απώλειας μεταφέρεται από τον πωλητή στον αγοραστή και το μέρος που είναι υπεύθυνο για την καταβολή των εξόδων μεταφοράς και ασφάλισης. Οι Incoterms δεν αποτελούν πραγματικές συμβάσεις και δεν αντικαθιστούν το εφαρμοστέο δίκαιο στη δικαιοδοσία τους. Οι Incoterms μπορούν να τροποποιηθούν με ρητές ρήτρες σε μια εμπορική σύμβαση.
Οι Incoterms θεσπίστηκαν για πρώτη φορά το 1936 και η τρέχουσα έκδοση - Incoterms 2020 - έχει 11 όρους. Αυτοί είναι συχνά πανομοιότυποι ως προς τη μορφή με τους εγχώριους όρους, όπως ο αμερικανικός Ενιαίος Εμπορικός Κώδικας, αλλά μπορεί να έχουν διαφορετική σημασία. Επιπλέον, οι διάφορες χώρες και οι δικαιοδοσίες που διέπουν τις εισαγωγές και τις εξαγωγές ενδέχεται να έχουν διαφορετικές μεθόδους υπολογισμού των δασμών κατά την αποστολή με βάση τους Incoterms. Κατά συνέπεια, τα συμβαλλόμενα μέρη μιας σύμβασης πρέπει να αναφέρουν το εφαρμοστέο δίκαιο των όρων τους.
Συχνές ερωτήσεις
Τι είναι το ex works;
Ο όρος "ex works" χρησιμοποιείται σε διακανονισμούς αποστολής όπου ο πωλητής υποχρεούται μόνο να παραδώσει τα εμπορεύματα σε μια προκαθορισμένη τοποθεσία και ο αγοραστής φέρει την ευθύνη για τα έξοδα αποστολής. Μαζί με αυτά τα έξοδα, ο αγοραστής αναλαμβάνει την ευθύνη για τους σχετικούς κινδύνους των εμπορευμάτων, οι οποίοι μπορεί να περιλαμβάνουν οτιδήποτε, από τελωνειακούς κανονισμούς έως φόρτωση και μεταφορά σε άλλα πλοία. Το Ex works εμπίπτει στο σύνολο των Incoterms (Διεθνείς Εμπορικοί Όροι), οι οποίοι είναι ένα τυποποιημένο πλαίσιο 11 όρων που έχουν σχεδιαστεί για να αποσαφηνίζουν τις διάφορες εμπορικές συμβάσεις.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ ελεύθερου επί του σκάφους και ex works;
Στους ναυτιλιακούς διακανονισμούς, η διαφορά μεταξύ free on board και ex works επικεντρώνεται στη μεταφορά της ευθύνης των εμπορευμάτων μεταξύ του αγοραστή και του πωλητή. Στις συμβάσεις free on board, ο πωλητής αναλαμβάνει την ευθύνη για τη μεταφορά των εμπορευμάτων σε έναν τερματικό σταθμό, εκτός από τα τελωνειακά έξοδα και τη φόρτωση των εμπορευμάτων στο πλοίο. Ο αγοραστής, εν τω μεταξύ, είναι υπεύθυνος για τα έξοδα αποστολής, την ασφάλιση και τα τελωνειακά έξοδα στο τελικό σημείο άφιξης. Με άλλα λόγια, μόλις τα εμπορεύματα αποσταλούν, ο αγοραστής αναλαμβάνει την ευθύνη και την κυριότητα των εμπορευμάτων, γνωστή ως "FOB προέλευσης" ή "FOB σημείου αποστολής". Αντίθετα, σε μια συμφωνία "εκ του εργοστασίου", ο πωλητής είναι υπεύθυνος μόνο για την παράδοση των εμπορευμάτων σε μια συμφωνημένη τοποθεσία.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα μιας συμφωνίας "εκ του εργοστασίου";
Με μια συμφωνία ex works, ο πωλητής εξοικονομεί έξοδα αποστολής και τελωνείου, μαζί με την ευθύνη για κατεστραμμένα εμπορεύματα μετά την παράδοση, συσκευασία και επισήμανση στο τερματικό σταθμό αποστολής. Ενώ αυτό μπορεί να είναι βέλτιστο κατά καιρούς για τους πωλητές, δεν είναι πάντα εφικτό λόγω των τελωνειακών απαιτήσεων σε ορισμένες δικαιοδοσίες. Πάρτε για παράδειγμα την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία περιορίζει τις εταιρείες μη κατοίκους από τη συμπλήρωση εντύπων διασάφησης εξαγωγής. Σε αυτή την περίπτωση, μια σύμβαση εκ του εργοστασίου θα ήταν επιζήμια τόσο για τον πωλητή όσο και για τον αγοραστή, ενώ μια σύμβαση ελεύθερου μεταφορέα, που φέρει την ευθύνη της αποστολής στον πωλητή, θα μπορούσε να προσφέρει μια πιο κατάλληλη εναλλακτική λύση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου