Κόστος και ναύλος (CFR) είναι ένας νομικός όρος που χρησιμοποιείται στις συμβάσεις εξωτερικού εμπορίου. Σε μια σύμβαση που ορίζει ότι η πώληση γίνεται με κόστος και ναύλο, ο πωλητής υποχρεούται να μεριμνήσει για τη θαλάσσια μεταφορά των εμπορευμάτων σε ένα λιμάνι προορισμού και να παράσχει στον αγοραστή τα απαραίτητα έγγραφα για την παραλαβή τους από τον μεταφορέα.
Με την πώληση με κόστος και ναύλο, ο πωλητής δεν είναι υπεύθυνος για την εξασφάλιση ναυτικής ασφάλισης κατά του κινδύνου απώλειας ή ζημίας του φορτίου κατά τη μεταφορά. Ο όρος "κόστος και ναύλος" χρησιμοποιείται αυστηρά για φορτία που μεταφέρονται δια θαλάσσης ή εσωτερικής ναυσιπλοΐας.
Βασικά συμπεράσματα
Το κόστος και ναύλος είναι ένας νομικός όρος που χρησιμοποιείται στις συμβάσεις για το διεθνές εμπόριο και ορίζει ότι ο πωλητής των εμπορευμάτων υποχρεούται να μεριμνήσει για τη θαλάσσια μεταφορά των εμπορευμάτων σε ένα λιμάνι προορισμού και να παράσχει στον αγοραστή τα απαραίτητα έγγραφα για την παραλαβή των ειδών από τον μεταφορέα.
Εάν ένας αγοραστής και ένας πωλητής συμφωνήσουν να συμπεριλάβουν τα έξοδα και τα ναύλα στη συναλλαγή τους, η διάταξη αυτή σημαίνει ότι ο πωλητής δεν είναι υπεύθυνος για την εξασφάλιση ασφάλισης του φορτίου για απώλεια ή ζημία κατά τη μεταφορά.
Το κόστος και ναύλος είναι ένας ευρέως χρησιμοποιούμενος διεθνής εμπορικός όρος, ένα σύνολο παγκοσμίως αναγνωρισμένων όρων που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός προτύπου για τις συμβάσεις εξωτερικού εμπορίου και δημοσιεύονται και ενημερώνονται τακτικά από το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο (ICC).
Κόστος και ναύλος (CFR)
Κατανόηση του κόστους και της ναύλωσης (CFR)
Οι συμβάσεις που αφορούν διεθνείς μεταφορές συχνά περιέχουν συντομευμένους εμπορικούς όρους που περιγράφουν θέματα όπως ο χρόνος και ο τόπος παράδοσης, η πληρωμή, οι όροι υπό τους οποίους ο κίνδυνος απώλειας μετατοπίζεται από τον πωλητή στον αγοραστή και ο καθορισμός του μέρους που είναι υπεύθυνο για τα έξοδα μεταφοράς και ασφάλισης.
Εάν ένας αγοραστής και ένας πωλητής συμφωνήσουν να συμπεριλάβουν τα έξοδα και τα ναύλα στη συναλλαγή τους, ο πωλητής πρέπει να κανονίσει και να πληρώσει για τη μεταφορά του φορτίου σε ένα συγκεκριμένο λιμάνι. Ο πωλητής πρέπει να παραδώσει τα εμπορεύματα, να τα εκτελωνίσει για εξαγωγή και να τα φορτώσει στο μεταφορικό πλοίο. Ο κίνδυνος απώλειας ή ζημίας μεταφέρεται στον αγοραστή μόλις ο πωλητής φορτώσει τα αντικείμενα στο πλοίο, αλλά πριν από την κύρια μεταφορά. Η διάταξη αυτή σημαίνει ότι ο πωλητής δεν είναι υπεύθυνος για την εξασφάλιση ασφάλισης του φορτίου για απώλεια ή ζημία κατά τη μεταφορά.
Το κόστος και ο ναύλος είναι ένας διεθνής εμπορικός όρος, που ονομάζεται επίσης Incoterm. Για τη διευκόλυνση του εξωτερικού εμπορίου, το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο (ICC) δημοσιεύει και ενημερώνει τακτικά αυτό το σύνολο παγκοσμίως αναγνωρισμένων όρων που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός προτύπου για τους όρους των συμβάσεων εξωτερικού εμπορίου.
Οι Διεθνείς Εμπορικοί Όροι αποσκοπούν στην πρόληψη της σύγχυσης με την αποσαφήνιση των υποχρεώσεων των αγοραστών και των πωλητών, όπως οι υποχρεώσεις μεταφοράς και εκκαθάρισης των εξαγωγών και το φυσικό σημείο όπου ο κίνδυνος μεταβιβάζεται από τον πωλητή στον αγοραστή.
Για τα εμπορεύματα που μεταφέρονται διεθνώς μέσω θαλάσσιων ή εσωτερικών πλωτών οδών, υπάρχουν τρεις άλλοι Incoterms που σχετίζονται στενά με το κόστος και το ναύλο και χρησιμοποιούνται συχνά στις εμπορικές συμβάσεις. Free alongside ship (FAS) σημαίνει ότι ο πωλητής πρέπει να παραδώσει το φορτίο μόνο στο λιμάνι δίπλα στο πλοίο και η ευθύνη για τα εμπορεύματα μεταφέρεται στον αγοραστή σε αυτό το σημείο.
Το Free on board (FOB) απαιτεί από τον πωλητή να φορτώσει επίσης τα εμπορεύματα στο πλοίο. Όπως το κόστος και το ναύλο, οι όροι του κόστους ασφάλισης και ναύλου (CIF) απαιτούν ότι ο πωλητής φροντίζει για τη θαλάσσια μεταφορά των εμπορευμάτων σε ένα λιμάνι προορισμού, αλλά ο πωλητής έχει την πρόσθετη υποχρέωση να ασφαλίσει τα εμπορεύματα μέχρι να φθάσουν στο λιμάνι προορισμού. Στον όρο κόστος και ναύλος, ο πωλητής δεν είναι υπεύθυνος για την ασφάλιση των εμπορευμάτων μέχρι να φθάσουν στο λιμάνι προορισμού.
Συχνές ερωτήσεις
Τι περιλαμβάνει το Κόστος και Φορτίο (CFR);
Το κόστος και ναύλος είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται αυστηρά για τα φορτία που μεταφέρονται δια θαλάσσης ή εσωτερικής ναυσιπλοΐας. Εάν ένας αγοραστής και ένας πωλητής συμφωνήσουν να συμπεριλάβουν το κόστος και τα ναύλα στη συναλλαγή τους, ο πωλητής πρέπει να κανονίσει και να πληρώσει για τη μεταφορά του φορτίου σε ένα συγκεκριμένο λιμάνι. Ο πωλητής πρέπει να παραδώσει τα εμπορεύματα, να τα εκτελωνίσει για εξαγωγή και να τα φορτώσει στο πλοίο μεταφοράς. Ο κίνδυνος απώλειας ή ζημίας μεταφέρεται στον αγοραστή μόλις ο πωλητής φορτώσει τα αντικείμενα στο πλοίο, αλλά πριν από την κύρια μεταφορά. Η διάταξη αυτή σημαίνει ότι ο πωλητής δεν είναι υπεύθυνος για την εξασφάλιση ασφάλισης του φορτίου για απώλεια ή ζημία κατά τη μεταφορά.
Τι είναι ο όρος Incoterm;
Το CFR είναι ένας όρος incoterm, που είναι η συντομογραφία του International Commercial Term (διεθνής εμπορικός όρος). Για τη διευκόλυνση του εξωτερικού εμπορίου, το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο (ICC) δημοσιεύει και ενημερώνει τακτικά αυτό το σύνολο παγκοσμίως αναγνωρισμένων όρων που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός προτύπου για τους όρους των συμβάσεων εξωτερικού εμπορίου. Οι Διεθνείς Εμπορικοί Όροι αποσκοπούν στην πρόληψη της σύγχυσης με την αποσαφήνιση των υποχρεώσεων των αγοραστών και των πωλητών, όπως οι υποχρεώσεις μεταφοράς και εκκαθάρισης των εξαγωγών και το φυσικό σημείο όπου ο κίνδυνος μεταβιβάζεται από τον πωλητή στον αγοραστή.
Ποιοι άλλοι όροι Incoterms είναι παρόμοιοι με το κόστος και τη μεταφορά;
Υπάρχουν τρεις άλλοι όροι incoterms που σχετίζονται στενά με το κόστος και τη ναύλωση και χρησιμοποιούνται συχνά στις εμπορικές συμβάσεις. Free alongside ship (FAS) σημαίνει ότι ο πωλητής πρέπει να παραδώσει το φορτίο μόνο στο λιμάνι δίπλα στο πλοίο και η ευθύνη για τα εμπορεύματα μεταφέρεται στον αγοραστή σε αυτό το σημείο. Το Free on board (FOB) απαιτεί από τον πωλητή να φορτώσει επίσης τα εμπορεύματα στο πλοίο. Το κόστος ασφάλισης και ναύλου (CIF) απαιτεί ότι ο πωλητής φροντίζει για τη θαλάσσια μεταφορά των εμπορευμάτων σε ένα λιμάνι προορισμού, αλλά ο πωλητής έχει την πρόσθετη υποχρέωση να ασφαλίσει τα εμπορεύματα μέχρι να φτάσουν στο λιμάνι προορισμού. Στην περίπτωση κόστους και ναύλου, ο πωλητής δεν είναι υπεύθυνος για την ασφάλιση των εμπορευμάτων μέχρι να φθάσουν στο λιμάνι προορισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου